Transfer snage branda destinacije na proizvode i obrnuto
- kruno4
- 30. lis 2024.
- 3 min čitanja
Istarsko ili kvarnersko
Radeći i istražujući izvore i dostupna istraživanja donedavno na projektu brand strategije destilerije koja se nalazi na samoj granici onoga što zovemo geografskom Istrom i Kvarnera ( skretanje prije dolaska do tunela Učka) otvorilo se pitanje o utjecaju branda destinacije na brand FMCG proizvoda i međusobnom transferu vrijednosti i reputacija koje sa sobom nose brand destinacije i branda proizvoda u destinaciji.
Kako se u pogledu brand identiteta i međusobnog transfera vrijednosti identificirati i odrediti prema pripadnosti prostoru kada postoje obje mogućnosti ?
U ovom slučaju se radi o specifičnoj razdjelnici u geografskom smislu. Istočna obala istarskog poluotoka istovremeno je i zapadna obala kvarnerskog zaljeva, ali geografskom granicom Istre smatra se linija od uvale Muggia (Miljski zaljev) nadomak Trsta do uvale Preluka između Opatije i Rijeke. Stoga bi prirodnom pozicijom na obroncima Učke, geografski, klimatski, tradicijski destilerija lako mogla iskoristiti postojeću snagu brand identiteta Istre i uskočiti u sve koncentriraniju baru autohtonih istarskih proizvoda / brandova.
Istra ima snažnu brand prepoznatljivost, snažan turistički brand međuovisan s autohtonim istarskim proizvodima Malvazijom, maslinovim uljem, gradićima na uzvisinama, tartufima, biskom i teraninom, kamenicama iz limskog kanala, sirevima. Sve slično što dolazi iz Istre kojoj godinama tepaju da je “hrvatska Toscana” diči se epitetima tradicionalnog, prirodnog, organskog, zanatskog.
U korjenu svih istarskih poduzetničkih identiteta bilo da se radi o maslinovom ulju, vinu, destilatima, sirevima, oštarijama i restoranima, seoskim domaćinstvima ili malim boutique hotelima su obitelj i obiteljska tradicija. Uvijek none i pranone, nonići i pranonići započinju nešto što su generacije nastavile – razlikuju se mikro podneblja, nazivi lokaliteta – i svi žive u skladu s prirodom, beru domaće iz prirode, verbalno to deklariraju , pa su onda procese i priču polako osuvremenili, a i dalje garantiraju da je sve kako su njihove none i nonići to pripremali iako koriste suvremene tehnologije jer moraju radi pozitivnih propisa i svekolike održivosti.
U Istri su brojni proizvođači (posebno u FMCG-u) zauzeli mjesto pod vrijednosno komunikacijskim kišobranom Istre kao krovnog branda. Sjajno su ga iskoristili ali čitavo vrijeme istovremeno sudjeluju u njegovoj izgradnji, održavanju i nadogradnji na način da su razvili nezavisne brand identitete s autohtonim pričama i procesima. Pri tome se krovni identitet Istre isprepliće i nadopunjuje s kvalitetnim brand identitetima kvalitetnih istarskih proizvoda ( Kozlović, Chiavalon, Ipša, Kumparička, Latus, Maistra destinacija Rovinj, Aura, Rossi ).
Kvarner kao pojam je geografski i klimatski raznolikiji od Istre jer objedinjuje kvarnerske otoke, strme obale pred-Istre, dio Gorskog kotara, Opatiju, grad Rijeku sa Sušakom i Trsatom, dakle geografski izraženijeg potencijala, ali istovremeno kao brand u usporedbi s Istrom neizgrađen ili bolje rečeno zakržljao.
Kvarner nije pojam koji se geografski može odrediti precizno kao Istra. S jedne strane Kvarner predstavlja pojam kvarneskog zaljeva i pripadajućih otoka i obale. S druge strane to je širi administrativni pojam Primorsko Goranske županije.
Kvarner ima u odnosu na Istru dugotrajniju brand prepoznatljivost kao turistička destinacija. Kupališna, odmor destinacija i početak organiziranog turizma na teritoriju današnje Hrvatske. To je primarna karakteristika i vrijednosni element brand identiteta Kvarnera. Sve ikada napisane brand strategije Kvarnera govore o ugodnoj klimi, čistom moru, kulturno povijesnoj baštini, ambijentu i etnografskim vrijednostima. To su uopćene polazišne točke, kao elementi brand strategije – zatečene, “bogom dane “, neoriginalne.
Kvarner nema sinergiju lokalnih poduzetničkih brandova koji bi bitno nadograđivali njegov brand identitet kao što ih ima Istra.
Upravo ta činjenica stvara veliku priliku i prostor poduzetničkim poduhvatima da zauzmu poziciju pionira u pojedinim djelatnostima u zajedničkoj nadogradnji kvarnerskog brand identiteta kako je to učinila Istra.

Komentari